motorový paragliding  

Motorový paragliding je vrtule na zadku a hadr nad hlavou. Samozřejmě je to s nadsázkou. Jedná se o padákové křídlo s dokonalou konstrukcí i potahem. Motorová jednotka se skládá z rámu, který je z lehkých slitin. Pohodlná sedačka z kvalitních textilií a upínacích  popruhů(to aby jsme nevypadli). Motor je dvoutakt o obsahu cca 200 ccm a výkonem okolo 15 KW s tlačnou vrtulí o průměru od 115 do 125 cm. Toto vše podléhá každoroční technické prohlídce. Musíte také vlastnit pilotní průkaz na příslušnou kategorii. Výhoda tohoto kompletu je, že není třeba kopec na dostání se do vzduchu. Stáčí malá loučka bez blízkých překážek. Rozprostře se padák na zemi a připne k motorové krosně.Tu si navlečete na záda. Ještě před tím je třeba se ustrojit. Přilba, rukavice, boty s pevným kotníkem a nejlépe kombinéza proti profouknutí. S krosnu, která váží tak 38 kg je třeba se razantně rozběhnout a tak dostat padák nad hlavu. Jako když taháte velkého draka. Přidat plný plyn a ještě co nejvíce utíkat, aby se dosáhlo rychlosti 25 Km/h. Potom, když vše probíhá bez problémů letíte rychlostí 35 až 50 Km/h se spotřebou 3 L benzínu na hodinu. Můžete letět do výše 1800 m nad mořem. Je to ta nejlevnější možnost jak se dostat do vzduchu. Pokud vám postačuje vyhlídkový let a nemáte v úmyslu to považovat za dopravní prostředek. Je to létání pro radost a tak je to nutné brát. Více informácí o PPG na www.berx.cz/navody/20.html

PMR v přilbě

Pro spojení s pozemním doprovodem (rodinou), nebo také s ostatními piloty na padácích se používá vysílačka. Je to levné a celkem spolehlivé spojení. Dříve jsem použival stanici odloučenou od helmy v pouzdře na krosně. Toto sice funguje, ale překáží kabeláž použitá pro spojení helmy, stanice a také tlačítka pro aktivaci vysílání (tak zvaného klíče). Hrozí i riziko poškození, nebo nezapojení kabelů. Prostě vysílačka zabudovaná přímo do helmy dává nesrovnatelné pohodlí.

K zabudování jsem použil stanici Albrech Tectalk. Pro tento účel se zdála nej! Není třeba do skořepiny vytvářet příliš velké otvory.  Na  sluchátka a mikrofon jsem použil motorkářskou náhlavní soupravu. Jen při odstranění spojovacích konektorů se musí paraelně s mikrofonem vložit odpor.  Vše je potom proti uvolnění přilepeno tavnou pistolí. více foto

Tříkolka

 

 

Také je nutno podotknout, že starty jsou fyzicky náročné a též je to o technice. Proto spousta z nás se snaží si tuto fázi usnadnit. To se týká i mé hubené postavy a tak jsem se rozhodl o výrobu tříkolového podvozku. Zatím na ni stále pracuji. Výroba není až tak náročná jako její vymyšlení. Udělat to tak, aby vše na sebe pasovalo. Bylo to co možná nejlehčí a zároveň dostatečně pevné. Rám je z jackelu 20x30x2, 25x25x2. Trubka o průměru 38x3 ve které jsou nasazeny poloosy z duralu 31x1,5. Dural jsem použil ze serfu a to z ráhna. Serf jsem  měl na chalupě dlouho ve stodole. Je to už předpotopní typ, tak ho není škoda. Stožár jsem taky rozřezal a použil na hlavní nosnou trubku 40x2. Přední řizené kolečko je z plocháče 50x5 a velikost koleček 260x85. K podpěře beranů slouží trubky 20x1. Vše je ke krosně přiděláno suchými zipy šíře 4 cm.

 

Již se blížim do finále. Zbývá pouze lak a dodělat maličkosti. Potom zaject a pak zalétat. To budou nervy!

 

                                                    před lakem                            po laku    

Konečně jsem si přivezl věci z lakovny.  Přinýtoval suché zipy  a komletně sestavit.

     

 

     v rozloženém stavu             váha podvozku 12 Kg                   více foto

 Dne 28.2.2009. jsem zajížděl tříkolku. Foukal vítr okolo 5 m. tak to bylo pouze jen na pojíždění. O to mi hlavně šlo. Zjistit chování, stabilitu a také pevnost podvozku. Vše dopadlo dobře jen s řízením je třeba zacházet opatrně. Vzhledem ke krátkému rozvoru je velice citlivé. Maximální rychlost jsem naměřil na GPS 36 Km na vyšší jsem si netroufl !!!

   video

 

Nosič na tažné zařízení.

Koupil jsem si takové auto, abych své nádobíčko mohl pohodlně přepravovat v úložném prostoru. Jenže stálé rozebírání krosny a opětovné složení mi začínalo stále více vadit. Už jen čas strávený okolo toho. Rozhodl jsem se tedy o nosič. Nápad není můj. Na netu je spousta inspirace. Vzal jsem si od každého nápadu něco. Svařenec je z jackelu 30x30x3 mm.  Je to dobrý pomocník. Snadná montáž a dobře tam drží. Podobně jsou na kouli zavěšovány nosiče na kola. I tady jsem čerpal ispiraci.

  více foto

 

GPS Etrex Vista HCx

Dobrý pomocník. Je tam vše co potřebuji k plné spokojenosti.

 

 

Kontrola množství paliva v nádrži.

Abych mohl během letu kontrolovat stav paliva a nechci používat nějaká elektronická udělátka. Vymyslel jsem si něco jednoduchého a spolehlivého. Zakoupil panoramatické zrcátko. Takové co se lepí na zrcátka automobilů. Použil víčko z pěny na holení a výsledek je hotov.

 

NAHORU